برچسب :: عقب ماندگی

انحصار و سهم‌خواهی عامل عقب ماندگی صنعت خودرو




با اعمال مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی شرکت سایپا، بار دیگر نوک پیکان انتقادات به سمت شورای رقابت نشانه رفت؛ به‌طوری‌که برخی رسانه‌ها روز گذشته با زیر سوال بردن عملکرد این شورا در ارائه مجوز افزایش قیمت آن را نوعی خوش خدمتی در حق تولیدکنندگان کشور خواندند. هرچند این شورا نیز بر حسب وظیفه قانونی خود اقدام به قیمت‌گذاری خودرو می‌کند، اما آنچه متقاضیان خودروهای داخلی نسبت به آن گلایه دارند، افزایش قیمت‌ها در نبود ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و همچنین عدم ارائه خدمات فروش و پس از فروش مطلوب از سوی خودروسازان است.

[1396/05/11 10:00]

عقب ماندگی‌ها دلیل محبوب نبودن خودروسازان است




محبوب نبودن صنعت خودرو اما ریشه‌های اجتماعی نیز دارد، چه آنکه محمد مراد بیات جامعه شناس و استاد دانشگاه معتقد است، عصر ارتباطات به ایرانی‌ها فرصت داده تا صنایع خود از جمله خودرو را با همتایان خارجی مقایسه کنند و از دل این مقایسه است که نارضایتی و دوست نداشتن بیرون می‌آید.

[1393/02/14 10:00]

مردم از خودروهای تکراری خسته‌اند




اما مدیرعامل پیشین سایپا اگرچه محبوب نبودن خودروسازان را می‌پذیرد، اما آن را عام ندانسته و اعتقاد دارد صنعت خودرو مغضوب همه ایرانی‌ها نیست.

[1393/02/14 10:30]